Батьківська сторінка
Алгоритм дій батьків дитини з особливими освітніми потребами
1.Пройти обстеження дитини в Інклюзивно-ресурсному центрі (ІРЦ), отримати висновок (містить колегіальний висновок консультантів ІРЦ про особливості розвитку дитини; у висновку має бути зазначено, що за результатами обстеження ІРЦ дитині рекомендовано навчання в інклюзивному класі закладу загальної середньої освіти або у інклюзивній групі закладу дошкільної освіти; вказано рекомендації щодо програми, форм і методів навчання на певний період; кількість годин, необхідних для корекційно-розвиткової роботи; необхідні додаткові спеціальні послуги відповідно до нозології дитини; перелік спеціалістів, які мають реалізовувати корекційну складову та соціальну реабілітацію, у тому числі - чи є потреба у асистентові учителя (вихователя).
2. За рік або хоча б за півроку до того, як дитина прийде до закладу, звернутися до відділу освіти для того, щоб обрати заклад (де є умови, кваліфіковані фахівці тощо). Остаточне рішення про вибір закладу для навчання дитини обирають батьки, ураховуючи територіальне розташування закладу, та користь для дитини.
3.Звернутися до обраного закладу, написати заяву з проханням організувати інклюзивне здобуття освіти для дитини. У заяві також потрібно вказати, чи потрібен дитині асистент учителя. До заяви додаються такі документи:
- висновок ІРЦ;
- медична довідка про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати освітній заклад;
- довідка дільничого лікаря про епідемічне оточення;
- свідоцтво про народження дитини;
- копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років (виданого лікарсько-консультативною комісією);
- копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.
4. Взяти участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини.
5. Забезпечити отримання дитиною додаткових спеціальних послуг відповідно до нозології, відвідування необхідних спеціалістів навчально-реабілітаційних центрів, ІРЦ тощо (якщо висновком ІРЦ такі рекомендовані).