A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Часовоярської міської ради

Педагогічна спільнота Донеччини обговорила стратегію розвитку освіти в умовах воєнного стану

Дата: 28.03.2025 11:55
Кількість переглядів: 23

У Києві 27 березня 2025 року під головуванням голови Донецької обласної військової адміністрації Вадима Філашкіна за підтримки Міністерства освіти і науки України відбувся перший день дводенної панельної дискусії «Освітнє партнерство в дії», що об’єднала керівників органів управління освітою територіальних громад, військових і військово-цивільних адміністрацій задля обговорення актуальних викликів і перспектив розвитку освітньої сфери в умовах воєнного стану. Захід проходив у навчальному корпусі Маріупольського державного університету (м. Київ) та розпочався з виставки «Захищаємо Донеччину – захищаємо Україну!», де було презентовано сучасне обладнання для викладання предмета «Захист України». Виставка організована за підтримки КНП «Освітня Агенція міста Києва».

Учасників заходу привітав голова Донецької обласної військової адміністрації Вадим Філашкін, який наголосив на важливості співпраці між державними структурами та освітянами задля забезпечення якісної освіти в регіоні. Системна консолідація різних секторів суспільства – від органів влади до громадських організацій і міжнародних партнерів – є запорукою збереження освітнього компонента Донеччини, необхідною умовою для її відновлення.

До вітального слова також долучився ректор Маріупольського державного університету Микола Трофименко, підкресливши роль університету як майданчика для обміну досвідом і розробки нових підходів у сфері освіти.

Протягом заходу обговорювалися ключові питання, серед яких формування української національної та громадянської ідентичності в освітньому процесі, про що детальніше розповіла радник голови Донецької облдержадміністрації Тетяна Тимочко. Вона наголосила на необхідності виховання молоді в патріотичному дусі, особливо в умовах повномасштабної війни. В. о. директора департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації Юлія Бурцева наголосила на важливості освітнього партнерства як ключового фактору адаптивності регіональної освітньої системи до нинішніх умов. Адже саме партнерство дозволяє оперативно реагувати на виклики, пов'язані з військовою агресією, вимушеною внутрішньою міграцією та трансформацією дошкільної, загальної середньої, професійної, фахової передвищої та вищої освіти.

Особливо зворушливим став виступ дітей внутрішньо переміщених осіб, які відвідують освітній хаб «Донеччина», хаб «Я Маріуполь» та освітню локацію при Центрі підтримки бахмутян «Я повернусь_Бахмут» у Києві. Діти емоційно наголосили на важливості збереження дистанційної освіти як життєво необхідного механізму навчання в умовах війни, розповідали про своїх учителів, які попри складні обставини продовжують їх підтримувати, даючи надію на майбутнє. Школярі поділилися особистими історіями про те, як дистанційне навчання допомогло їм не лише продовжити навчання, а й зберегти міцний зв'язок з рідними школами, учителями та однокласниками. Для багатьох з них віртуальний клас став не просто місцем навчання, а простором підтримки, безпеки та взаємодопомоги.

Серед важливих тем панелі була й адаптація освітнього процесу у прифронтових громадах. В.о. директора департаменту освіти Маріупольської міської ради Володимир Курський розповів про виклики, з якими зіштовхнулося місто, та успішні стратегії, які дозволили зберегти навчальний процес. Начальник відділу освіти Покровської міської ради Донецької області Любов Воротинцева поділилася досвідом створення ефективної системи дистанційного навчання, яка замінила хаотичні спроби організації навчання через месенджери.

Питання майбутньої мережі закладів загальної середньої освіти в Донецькій області стало предметом обговорення в доповіді Олени Свідрак, заступника директора департаменту – начальника управління освітньої політики та менеджменту. Вона розповіла про прогнози на 2025-2026 навчальний рік та механізми збереження шкіл у регіоні. Досвідом оптимізації мережі закладів освіти відповідно до фактичного контингенту здобувачів освіти та фінансових можливостей громад поділився Денис Сисоєв, начальник управління освіти Краматорської міської ради.

Окрім освітніх питань, на панелі було розглянуто й психологічний аспект. В.о. директора КНП «Психіатрична лікарня Маріуполь» Ілона Кислицька представила стан виконання регіонального плану заходів з реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року. Олена Пащенко, координатор Всеукраїнської дитячої спілки «Екологічна варта», презентувала тренінгову програму «Психологічна реабілітація в природі дітей, що зазнали впливу війни», наголосивши на важливості адаптації дітей до нових реалій через спеціальні методики.

Юридичні аспекти управління закладами освіти у період воєнного стану розкрив в.о. завідувача юридичного сектору департаменту освіти і науки облдержадміністрації Антон Лебідь. Також було проведено тренінг «Захист персональних даних в системі освіти», який провели головний спеціаліст сектору впровадження міжнародних стандартів у сфері інформаційних прав Єгор Ягмуров та головний спеціаліст відділу розгляду звернень та взаємодії з суб’єктами обробки персональних даних Анастасія Черниш.

Захід завершився підбиттям підсумків роботи та обговоренням подальших кроків для розвитку освітнього партнерства. Учасники наголосили, що спільні зусилля освітян, державних структур і громад допоможуть зберегти та покращити освітній процес в умовах війни. Дискусійна панель стала важливою платформою для обміну досвідом, формування нових рішень та зміцнення співпраці між освітніми установами та органами влади.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора